Status Mood ! !

Bismillahirrahmanirrahim...Semoga semua pembaca blog ini terus mekar iman dan takwanya .. semoga kita semua menjadi Syabab dan Fatayat yang dapat menegakkan agama Allah .

Membesar Demi Mencari Keredhaan Allah ! !

Daisypath Friendship tickers

Peminat Peminat Blog ! !

Saturday, May 21, 2011

Seperti Siti Khadijah ! !





Aku ingin seperti Khadijah, 
Isteri Rasulullah yang sangat dicintai, 
punyai perilaku mulia, 
akhlak terpuji menghiasi diri, 
cerdas dan tabah yang menakjubkan,
tidak pernah gentar, 
tidak pernah menyerah,
walau berdepan beribu rintangan.....

Aku ingin seperti Khadijah,

rela berkorban harta dan jiwa,
untuk dakwah seorang suami,

matang, bijak dan penuh wibawa,
menyokong, membangkitkan tekad,

membarakkan semangat dakwah suami,
segalanya untuk Islam yang kucintai.....

Aku ingin seperti Khadijah,

setia di sisi suami,
saban ketika, saban waktu,
tika susah, tika senang,
tetap utuh mempercayainya,
andai badai ganas bergelora,
tika ombak kuat menggila,
tetap aku berdiri teguh,
menyenangkan dan mendamaikan hatinya,
ku katakan rahmatNya melangit luas.....

Aku ingin seperti Khadijah,
memberi zuriat dan keturunan kepada suamiku,
zuriat yang soleh juga solehah,
pengubat hati ketika lara,
penguat langakah ketika gembira,
menjadi penyambung dakwah Rasulullah,
moga Islam kan terus bersinar.....

Aku ingin seperti Khadijah,
menjadi kisah cinta sejati suami yang disanjungi......

moga aku menjadi KHADIJAH,
di mata seorang lelaki bergelar suami,
mendapat keberkatan dan keredhaanNya.....

amin.........




Copy from :

No comments: