Status Mood ! !

Bismillahirrahmanirrahim...Semoga semua pembaca blog ini terus mekar iman dan takwanya .. semoga kita semua menjadi Syabab dan Fatayat yang dapat menegakkan agama Allah .

Membesar Demi Mencari Keredhaan Allah ! !

Daisypath Friendship tickers

Peminat Peminat Blog ! !

Friday, April 13, 2012

HATI KITA ! !


( ditulis pada 30 Mac 2012 )

Hye girls and boys yang SUDI melawat and singgah blog aku yang tak semengah mana ni . first of all , sorry ye sebab aku dah lama tak update . busy kott ! so , memang tarak masa nak update . ngee ! (:

Ok , memandangkan aku rasa tetiba nak update blog aku yang dah bersarang dan berhabuk ni , aku nak cerita something yang tak menarik tapi aku harap korang dapat ilmunya walaupun sedikit . :D so , apa cerita dia cik Aina oi ? betul ke kau ada cerita ni ? Ya Allah , kau tak percayakan aku ke ? ni nak nangis ni . huhu . :'(



Oklah , back to the topic , why aku tulis tajuk dengan perkataan HATI KITA ? entah kau ni . macam la tarak benda lain yang kau nak replace tajuk HATI KITA kau tu . huh . tajuk yang tak sedap betul . macam mana nak buat orang baca ? em , aku tau nama tajuk tu tak sedap . tapi aku tak dapat nak fikirkan nama lain la yunk oi .

 

Okay okay . aku sambung cerita . tadi tengah hari , aku pergi la usrah . *budak rajin la katakan . hek hek . perasan juga kan kau ni Cik Aina ? eyt ! suka hati aku lah , yang kau nak sibuk pesal ? huh . Cik Aina , tak payah la layan dia tu . just sambung cerita . banyak sangat iklannya . penat tau nak tunggu . opps ! yeke ? okay la . aku cerita . 

As usual when akak ketua usrah tu sampai , salam dia , tilawah sikit and baca tafsir . then masuk la aktiviti . jeng jeng jeng . haha . akak ketua usrah tu , kita orang panggil Kak Jamie . Kak Jamie suruh kita orang buat bentuk love guna paper yang dia bagi . PINK ! sesuai dengan our heart . hehe .


lepas siap buat sebuah bentuk love yang diajar oleh Kak Amirah Salwa , seorang bekas pelajar sekolah aku a.k.a ahli Usrah . (:  then , Kak Jamie pun bagi soalan , kalau kita buat seperti apa yang dia cakap , kita orang kena lukis satu titik guna marker pen warna hitam atas love tu . then dia bagi beberapa soalan , then banyak la titik hitam atas love aku . :'(


lepas siap tu , dia cakap , " Aktiviti kita ni , mana yang relate dengan ayat al-Quran yang kita baca ? " . kami pun hadap tafsir Quran tu balik . Nabihah pun jawab surah Al-Hajj , ayat ke 53 yang bermaksud , " Supaya Dia membuatkan , apa yang syaitan melemparkan , satu cubaan bagi orang orang yang di dalam hati mereka ada penyakit , dan orang orang yang hati mereka keras , dan sesungguhnya orang orang yang zalim adalah dalam perpecahan yang jauh . " . 

eyt Na , apa yang kau nak sampaikan ni ? aku sepatah haram aku tak paham apa yang kau nak sampaikan . Ya Allah , kau tak dapat ? ok ok . aku tau la kau ni kan agak ..... hehe , meh aku bagi tau kay . maksud yang aku nak cakap and nak para pembaca blog aku ni ambil peka and berat about this . nampak leceh , but kita perlu fokus kay ?


okay , apa yang sebenarnya aku nak sampaikan ialah , kita mestilah menjaga pecakapan , penglihatan dan pendengaran kita agar hati kita tak jadi keras and hitam . em , bayangkan apa akan jadi if hati kita keras like batu and hitam like ..... apa apa yang hitam la . mesti susah kan nak absorb something yang baik kan ? so , jagalah hati kita . 


okay la , tu je yang aku nak share . aku tau cara pencapaian aku tak bagus and tak menarik . tapi aku harap korang faham maksud yang cuba aku sampaikan . aku tau aku punya hati pun AGAK kotor , tapi sama samalah kita berubah . (:


sekarang , aku rasa macam lapar la pula . almaklumlah tak makan tengah hari lagi . haha , okay lah , aku nak pergi turun and makan . nyum nyum ! meleleh air liur ! yek ! apa kau ni Cik Aina ! selekehnya ! ! eyt ! apa ? belum meleleh lagi la . still selamat dalam mulut ni ha . huh . ): 


memandangkan aku dah lapar , aku terpaksa mengundurkan diri dulu . bye bye and assalamualaikum ! jumpa lain kali if ada masa . (:

Di kesempatan ni , aku nak mohon maaf di atas beberapa faktor :
  1. penulisan yang tak berapa bagus dan sedap ni .
  2. penggunaan kata ganti nama ' aku ' .
  3. blog dah lama tak update dan penuh dengan habuk .
THANKS DEAR SEMUA SEBAB TERUS MEMBACA AND SINGGAH BLOG AINA YANG ENTAH PAPE NI ! THANKS !

No comments: