Status Mood ! !

Bismillahirrahmanirrahim...Semoga semua pembaca blog ini terus mekar iman dan takwanya .. semoga kita semua menjadi Syabab dan Fatayat yang dapat menegakkan agama Allah .

Membesar Demi Mencari Keredhaan Allah ! !

Daisypath Friendship tickers

Peminat Peminat Blog ! !

Tuesday, February 17, 2015

PERJALAN KE SEHEBAT

 
Hai hai hai ... hello hello hello ! haha , hang pa semua apa khabar ? aku alhamdulillah sihat wal'afiat . makin membesor adalah . haha , makin membesor ? acane tu Cik Aina oii ? uishh , diam diam .. haha , 

Image result for diam

hari ni , aku suka suki je nak menaip nak melawat blog aku ni . apa khabar la blog aku ni .. aku rasa macam ...... ha ! tau pun kau Cik Aina oii .. dah demam selesema dah blog kau ni . kau tak kesian ke ?? awak sayang ! aku tak habis lagi ayat tu . hai , tau menyampuk je kerja .. aku tau la since kebelakangan *yeke?* tahap kemalasan aku sedang memuncak tinggi ... haha , 

okay , sebenarnya la kan , daripada aku dok merepek layan kerenah kau yang entah pape tu , baik aku share kongsi cerita aku . haha , 

Image result for share
ha ! khamis lepas , pada 12 Februari 2014 , aku bergerak ke Sekolah Menengah Sains Batu Pahat .. tempat apa tu Cik Aina oii ? penjara ka ? kau pergi penjara buat apa ?! ayoyo kau ni . diam boleh tak ? memang la dulu , dulu eh , aku anggap tempat tu "penjara" .. sebab apa ? yelakan , bila dalam tu, mana boleh keluar sesuka hati sesedap jiwa .. kena ikutla peraturan demi peraturan yang diberikan .. kau ikut ke peraturan peraturan segala jadah tu ? aku rasa macam kau tak ikut je Cik Aina oii ! excuse me .. can you repeat again ?! amboii kau . bukan happy galak lagi ek kenakan dan fitnah aku ? aku ikut okay ! 

Image result for ikut peraturan
*abaikan yang artikel tu...ambil tajuk je kay?*

okay , sambung pada cerita aku yang tergantung tu . okay , aku gerak from JB pukul 5.30 petang macam tu la kan .. aku naik bas . wuwut .. first time beb dari JB ke Batu Pahat naik bas . mana pernah aku buat .. haha , tapi tapi aku belum berani nak naik sensorang diri la . aku ada 2 orang bodyguard .. haha , 

Image result for bodyguard

bodyguard ? siapa la yang nak jadi bodyguard kau tu Cik Aina nii ? adalah .. biarlah rahsia .. haha , tak adalah . maksud aku kat sini kan , kenkawan aku la yang teman aku . kawan satu sekolah juga . nama dia is Nur Athirah Ramli and also Muhammad Farhan Sulaiman . ada boy Cik Aina ? siapa tuu ? ada apa apa ke ? excuse me wahai cik adik sayang .. yang boy tu just kawan kay ? tak ada kaitan dengan hidup dan mati atau apa apa yang berkaitan . dia kawan aku and that girl tu . kami sama sama dok jay bee ni . so alang alang nak ke satu destinasi , gerak la sama sama . lagi pun dia la yang banyak tolong kami yang si girl girl ni . haha ,



tula dia orang yang teman aku naik bas ke BP . okay sampai terminal BP , kami gerak gi makan . isi perut dulu . after that amek cab gerak gi school . sampai school lebih kurang 8.50 malam macam tu . aku and cik Athirah kita tu gi la aspuri while paan (Farhan) gerak gi surau . masuk je aspuri , kita orang gerak gi bilik sakit ..

Image result for bilik sakit sekolah

melangkah masuk je kan ..... ahhh ! dah mula terjerit jerit peluk sakan . rindu beb ! huh ? tak paham ! hehe , maksud aku , masuk je bilik tu , ramai dah kawan kawan aku . ada Zai , Ariessa , Nida , Fiqah , Jamie and Zulaikha . kita orang dah macam apa . rindu beb ! settle letak barang segala jadah , kita orang gerak gi surau . ha , kau ! dah siap solat , adik adik semua serbu aku ngan Athirah . yela , alumni yang baru sampai kan . ha ! kan dah tak menang tangan nak layan semua bebudak tu .. haha , untungla adik adik sayang .... apa benda la dia ni . memang la adik adik sayang . 2 tahun hadap muka dia orang pagi petang siang malam . then tahun ni aku dah tak hadap muka dia orang . tu yang bila jumpa macam apa je . haha ,

Image result for pelukan sahabat

memang rindu habis la ! esok tu busy nya ya ampun ! memang serious busy ... *eh ? aku busy ke ? bukan Zai and Jamie je ke ?* okay abaikan . tapi pagi Jumaat tu , aku jumpa Cikgu Din , Cikgu Zaleha , Cikgu Zubaidah , Cikgu Izzatul and also Teacher Suzi . tolong la dia orang jual menjual . yelakan , dah tak buat apa . sementara si Zai , Ameerul , Jamie urus fail fail Badar untuk Anugerah Asrama Terbilang . pasal jualan , mak aih .. cepat bebenor habisnya . laku beb ! haha , ha , tengah hari tu , Cikgu Aziz dah izinkan kita orang makan kat Dewan Makan (DM) .. tapi kita orang tak pergi pun . awat lak ? diet ke ? tak lah , tak diet pun . cuma segan ! yela , mau tak segan beb ! haha , sedangkan aku , Ariessa and Jamie dah depan pintu DM dah . satu langkah je lagi kami akan masuk DM . tapi kita orang patah balik . malu memang malu ! so kita orang decide pergi foyer and beli air gedegang ... huh ? air apa tu ?

Image result for air gedegang

ha ! tula air gedegang . haha , budak asrama , normallah panggil benda alah tu air gedegang . haha , dah beli balik asrama . lepak jap . then gi surau . solat zohor . apa lagi kan ... okay kat situ , adik adik Badar suruh aku baca doa after solat . oh oh sayangku , aku tolak . haha , segan satu .. lagi pun aku bagi la chance kat adik adik urus sendiri kan . haha , okay bye ! haha , 

dah siap segala tu ni tu ni , jam 3 petang kami yang perempuan perempuan alumni Badar tunggu la si "abang abang" alumni Badar yang janji nak turun for the first time meeting . tapi masyaallah ! lambat la hai .. 10 minit kena tunggu baru la reti nak sampai .. adoii ! penat eden tunggu aihh . 

Image result for penat

ha , dah dia orang sampai , meeting la . actually bukan meeting pun . si Ketua Alumni Badar cakap , ni PERJUMPAAN SANTAI kita .. okay pape je la bang oii .. ada aku kesah ? haha , dengar jela dia cakap .. pot pet pot pet dia terang tu ni tu ni . okay , ada aku peduli ? tak kan ? haha , jam 3.45 petang lebih kurang macam tu , tamatlah sudah perjumpaan kami . okay ! aku rasa , in my life duduk dalam family badar aku , ini perjumpaan paling pendek sekali ! tak sampai satu jam pun ! memang pendek habis la ! sebelum ni , tak cecah 1 jam , memang tak sah la . haha , 

lepas asar , ustazah Azza suruh kumpul balik . okay as usual , yang girl sampai dulu . jenuh penat segala bagai ada tunggu si jejaka jejaka ni .. haila , lambat bebenor . tunggu jela .. mereka sampai , kami makan makan ... nyum nyum ! rindu nak makan "jemaah" macam tu lagi . dulu selalu je .... hehe , 

Image result for makan berjamaah

siap makan tu , kita orang ajak boys gi DM sama sama untuk makan malam . tapi dia orang kata dah kenyang . okay fine ! kita orang pun pergi sendiri .. makan makan kat DM .. aku rasa kamilah alumni yang pertama jejak kaki kat DM ... huhu ,

okay , dah makan masuk bilik . sampai bilik , handphone aku bergetar . tengok .. si Paan call . angkat . dia ajak makan . tapi ajakan dia geli geliman sehh .. aku terus buat loudspeaker bagi satu bilik dengar . dah macam perang apa je . haha , 

dah tu si Zai ni boleh pula gaduh ngan Meerul guna phone aku (pihak Zai) and phone Paan (pihak Meerul) .. haiya , apa apa jelah kak bang oii . haha , 

malam tu , usrah kali kedua dijalankan . bukan oleh kami , tapi oleh adik adik Badar sendiri . kami hanya pantau tengok je . hehe , 


sejuk mata aku memandang adik adik ni . macam excited sangat nak dapat ilmu baru . alhamdulillah .. satu perubahan yang baik . kalau dulu , haih ... dengar perkataan USRAH je , semua dah macam apa . tapi kali ni , memang totally lain ! aku yang happy tengok dia orang . hopefully kekal dan ada peningkatan yang terus positif . wah ! bagusnya ! kan ? aku happy sesangat tengok dia orang .

dah habis jadah tu , ada la post mortem usrah . normallah ada post mortem tu .. yang bercakap Zai and Ariessa . yela , mereka je yang berani melontarkan idea . hehe , aku duduk tepi berbual dengan Athirah . haha , baik punya perangai . haha , 

Image result for berbual

malam tu , aku naik dorm . yela kan , dah janji dengan adik adik Zamrud 4 . naik dorm , al mulk sama sama dengan mereka . Erni kenakan aku malam tu . haila sayang oii ... dia kenakan macam mana Cik Aina ? hehe , dia cakap , "Kami belum mampu lagi nak beli Quran macam tu" .. dia merujuk pada Quran aku , while belakang Quran tu aku pegang handphone . satu dorm gelak . haila sayang oii . tapi malam tu adik adik tak layan aku sangat sebab semua busy buat hiasan dorm . al maklum esokkannya ada inspection besar besaran sampai beberapa budak aspura akan masuk aspuri .. kesian adik adik aku . nak menolong , mana la aku reti kan . so , aku tengok je la . dah lama dok situ , sampai aku bosan , aku minta diri untuk turun ..

hari sabtu merupakan satu hari lagi yang busy buat kami . okay hari ni memang busy . kita orang semua duduk surau . dok label barang barang kat surau like Rehal and dulang . kalau satu satu item tu sikit , tak pe juga . ni satu satu item tu mainnya beratus ratus . haila ... alhamdulillah kami agak ramai and si "abang abang" pun sudi menolong . kalau tak , memang nak kena dengan kami la gamaknya ...

dah siap tulis kat rehal , *while si boys dah lari dulu after mereka siap tulis kat dulang* , kami yang girls pun tinggal la rehal yang kube lana tu and gerak gi kantin . ingat nak makan dulu la kan . iyola . perut dah berbunyi .. sekali sampai kantin , no food more .. sedih !

Image result for sedih

then salah sorang dari kami suggest untuk makan kat warung depan sekolah . call ustazah minta izin . and you know what ? mana la kami nak tau Cik Aina oii kalau kau tak habaq nahh .. hehe , meh nak habaq mehh .. ha ! saya tau saya tau ! mesti ustazah izinkan kan ? ha ! pandai awok ! ustazah izinkan and kami yang girl girl ni except si Zai sebab dia dah makan dulu ngan adik adik Hicom dia , gerak gi warung depan tu . tengah jalan , handphone Jamie bunyi .. kami yang lain buat donnow . sekali Jamie jerit .. "abah abah awak tanya nak gi ane ?" ... huish , sibuk je la "abah abah" ni .. haha , biar kan mereka ~ 

Image result for sibuk

ha , dah siap makan bagai , gerak gi surau . aku tinjau tinjau juga kawasan depan . wah ! dah clean and clear ! haha , bagusnya lahai "abang abang" kita tu kan . haha , siap kemas habis dia orang buat ! okay tabik spring . haha , 

petang tu , aku Athirah and Paan tumpang ustazah ke terminal BP . yela kan , dah kena balik . sedih sangat . tengah jalan nak ke kereta ustazah , aku and Athirah terserempak dengan Ila and Amira Syazwani . memang la time salam tu , aku rasa nak tumpah je air mata ni . huk huk , tetiba rasa sedih datang melanda ... tapi tahan je ..

Image result for sedih

sampai rumah je , terus update dah sampai umah bla bla bla . teruk kan aku ? haha , memang pun kau Cik Aina .. bagus punya perangai .... haha , nak buat macam mana , dah aku memang kaki update .. malam tu whatsapp and wechat dengan family badar aku . memang tiap tiap hari gitu . haha , lepas la sikit rindu tu . hehe , 

okay , aku rasa dah bebanyak sangat yang aku dok merepek ni .. entah kau ... aku nak menyampuk pun tarak boleh .. hai ~ haha , padan muka kau ! tula , selama ni dok menyampuk je kerja . ha  hari ni dok la diam eh ? haha , 

okay , thats all from me . aku dah banyak sangat taip ni . sorry la ek sesiapa yang dok baca tu terpaksa lama lama baca . hehe , ada ke orang baca ? suka aku la .. ada ke tak ada ke , ada aku kesah ? haha , okay ! thanks kepada readers semua .. aku minta diri dulu .. assalamualaikum ! :D

No comments: