Status Mood ! !

Bismillahirrahmanirrahim...Semoga semua pembaca blog ini terus mekar iman dan takwanya .. semoga kita semua menjadi Syabab dan Fatayat yang dapat menegakkan agama Allah .

Membesar Demi Mencari Keredhaan Allah ! !

Daisypath Friendship tickers

Peminat Peminat Blog ! !

Sunday, March 1, 2015

MAAF MAAF MAAF !

 

Hai awok awok semua . apa khabar meh ? alhamdulillah kami sihat .. kau tu cik Aina .. kau sihat ke tak ni ? eh ? aku ? alhamdulillah sihat juga . awat kau tanya gaya gitu sih ? tak adalah . nampak pelik . mana pernah kau ni rajin update pepagi buta macam ni ... hehe , saja je . aku dah bosan sebenarnya . tak tau nak buat apa .. main facebook dah jemu dah . tak ada benda nak buat .. >.<

Image result for bosan

so memandangkan aku tengah bosan tahap giga mega kilo and yang seangkatannya , so aku paksa diri aku rajinkan diri untuk menaip malam ni .. hurm , lain macam je aku tengok kau ni cik Aina .. apa pasai ni ? acuh cerita dengan aku ... hurm , tak ada apalah kawan .. aku okay .. jangan risau kay ? actually malam malam buta macam ni , aku tengah risau sangat sangat .. risau tahap gaban sebenarnya .. *kot* risau ? kenapa pula ni cik Aina ?

Image result for risau

aku risau la .. esok kan dah 3 Mac ... so ? huish awak ni ... tukan result SPM keluar .. cik Aina , janganlah risau .. bawa bertenang .. banyakkan berdoa eh ? saya yakin dan pasti awak dah buat yang terbaik sewaktu exam dulu .. insyaallah result awak okay .. believe in yourself la sayang .. thanks awak .. saya juga mengharapkan perkara yang sama .. hurm ,

actually la kan , memandangkan esok result tubik , aku ambil kesempatan ni la ek .. walaupun aku rasa macam dah lambat yang teramat amat , tapi its better than never right ? betullah tu . kau nak buat apa ? hurm , aku nak minta maaf kat semua orang ! semua orang ? maaf ? 

Image result for semua orang

hurm , 

Bismillahirrahmanirrahim ...

Dengan penuh tulus dan ikhlas , saya 'Aina Binti Mohd Fauzi ingin memohon beribu ribu keampunan dan kemaafan daripada seluruh umat manusia yang mengenali diri ini sama ada melalui ikatan ukhuwah face to face atau ikatan ukhuwah alam maya .. 

Maafkan diri yang penuh dengan noda noda dosa ini andai diri yang begitu kerdil ini pernah melemparkan kata kata yang sering menganggu gugat keamanan hidup kalian .. Kata kata yang sering kali menyiat nyiat lumat hati kecil kalian ..

Kalian , insan yang tidak sempurna ini sering kali terleka dibuai mimpi enak duniawi .. Insan lemah ini sering kali melontarkan pandangan dan butir butir bicara tanpa berfikir panjang .. Insan yang khilaf ini sering kali meninggi suara dan menjeling masam andai ada yang tidak berkenan dihatinya ..

Kalian , insan yang penuh dosa ini ingin mohon maaf andai sepanjang ukhuwah singkat kita ini , diri ini sering kali memandang rendah terhadap kalian . Maaf andai diri ini sering kali salah cara menegurnya . Maaf andai diri ini cuba sentiasa untuk berlagak alim sedangkan ilmu dan amal entah ke mana .. 

Kalian , diri yang lemah ini sedar bahawa diri ini sering kali membiarkan diri dikuasi EGO dan HAWA NAFSU .. namun , diri ini tetap terus lena diulik mimpi milik duniawi ... mimpi indah yang disajikan oleh duniawi menyebabkan diri ini terus membutakan matanya dan membutakan hatinya daripada menilai kebaikan dan ketulusan hati kalian dalam persahabatan kita ..

Kalian , kadang kala , diri ini terlalu seronok berbicara sehingga alpa tentang perasaan kalian .. diri ini sering terleka dengan perasaan kalian ... diri ini hanya tau menangkan egonya . diri ini hanya tau menyanjung egonya yang tinggi melangit itu ..

Kalian , untuk ku katakan betapa aku bersalah , yes , aku katakan sekarang .. aku bersalah kerana menyebabkan ukhuwah kita goyah . menyebabkan ukhuwah kita sia sia . menyebabkan ukhuwah kita tempang dimana mana .. 

Kalian , aku tujukan kata kata maaf ini bukan untuk kau seorang sahaja .. namun ku tujukan kata kata maaf ini kepada semua individu yang mengenali diri ini .. 

Kalian , aku bukan seorang sahabat rakan kakak adik anak wanita yang baik .. aku cuma aku .. insan biasa .. yang sering terleka diulit mimpi nan indah .. aku sedar aku bukan baik .. namun aku cukup berterima kasih dan cukup bersyukur kerana kalian kalian masih sudi menerima segala kekurangan dan kekhilafanku ini ..

Kalian , aku cukup bersyukur kerana ada kalian disisiku .. kalian ada untuk menceriakan hari hariku walau jauh di sudut hati kalian , hati itu mula membengkak dan mula bernanah dek kata kata tajamku .. maafkan ku kerana berjaya membengkakkan dan menanahkan hati kecil kalian ..

Kalian , aku doakan bahawa kalian dapat bertemu dengan seseorang yang jauh lebih baik daripada aku .. yang jauh lebih ikhlas dalam menjalinkan ukhuwah bersama kalian .. yang jauh lebih menghargai kalian .. yang jauh memahami dan mengharapkan perhatian kalian ..

Kalian , jujur aku katakan , aku sayangkan ukhuwah kita .. aku sayangkan kalian ! maafkan aku kalian .. jangan biarkan aku terkontang kanting bersendirian kalian .. pimpinlah aku menuju ke redha dan rahmat Ilahi kalian ..

Kalian , doakan aku agar aku dapat menjadi seorang sahabat , anak , hamba , kakak , adik , wanita yang solehah yang baik yang sentiasa menghargai kalian  yang sentiasa mengingati kalian dengan penuh hikmah ... doakan aku kalian ... doakan aku juga berjaya di dunia ini serta di akhhirat kelak .. doakan juga aku mendapat 9A+ di dalam SPM ku esok ..

Kalian , terima kasih sekali lagi ! kalian insan yang hebat kerana masih sabar melayan kerenah dan keras kepala ku ini .. terima kasih kalian ! hanya Allah yang dapat membalas segala jasa budi baik kalian terhadapku .. terima kasih banyak kalian ! :')

-salam sayang dari sahabat anak akak adik hamba wanita yang jauh ; 'Aina Mohd Fauzi-

cik Aina ........ kenapa cik Aina ? kenapa kau tulis semua ini ? awak , saya tak mampu untuk jumpa seorang demi seorang insan yang pernah hadir dalam hidup saya untuk saya menagih sebuah kemaafan . saya tidak mampu untuk berhadapan dengan mereka .. mulut saya begitu berat untuk menutur kata MAAF .. saya tidak kuat untuk semua itu .. oleh itu , hanya dengan cara ini , saya merasakan bahawa saya telah memohon maaf .. saya harap semua yang mengenali saya membaca entry lapuk bosan usang buruk saya ini .. saya harap mereka sudi memaafkan saya ..

Image result for memaafkan

hanya ini yang aku mampu lakukan .. aku tidak kuat .. aku tidak bisa ... oleh itu , MAAFKAN AKU DAN DOAKAN AKU ! aku sayang kalian till Jannah insyaallah ! 

okay , itu sahaja daripada aku hamba yang lemah .. maaf kalian . terima kasih ! aku minta diri dulu .. and yes aku mengharapkan kalian memaafkanku ... assalamualaikum ! 

No comments: