Status Mood ! !

Bismillahirrahmanirrahim...Semoga semua pembaca blog ini terus mekar iman dan takwanya .. semoga kita semua menjadi Syabab dan Fatayat yang dapat menegakkan agama Allah .

Membesar Demi Mencari Keredhaan Allah ! !

Daisypath Friendship tickers

Peminat Peminat Blog ! !

Sunday, March 1, 2015

KURSUS JATI DIRI DAN KESUKARELAWANAN

 

Hehe . hai semua ! apa khabar meh ? aku doakan bahawa semua orang sihat sejahtera .. hehe , malam ni , aku tetiba terajin nak menaip .. sudi baca tak kalian kalian semua ? tengok dulu la keadaan dia macam mana ... hik hik hik .. alah , jangan la macam ni .. 

Hurm , hari ni aku nak cerita pasal JDK ! yeah ! JDK ? apa tu cik Aina ? ha ! nampak tak tajuk entry aku tu ? Kursus Jati Diri dan Kesukarelawanan la JDK tuu .. hehe , JDK ni satu kem yang diadakan oleh HALUAN untuk lepasan SPM macam aku nii .. daripada aku dok terperap dalam rumah tak buat apa apa , ibu pun daftarkan aku ke sana ..


Image result for daftar

ha , kan dah kena daftar ... 19 hari la kau ke sana ye cik Aina sayang .. dari 13 Dis sampai 31 Dis .. haha , pada awal , aku cuba la untuk terima JDK ni . yelakan , budak zaman sekarang ni , bila dengar bab kem je , terus ahhh ! yeke kau ? bukan kau sorang je ke ? hek eleh budak nii . aku cepuk sekali baru tau .. yela aku sorang je .. >.<

pasai pa kau tak suka cik Aina ? nice question sayang ! hehe , tak adalah , aku cuma tak berapa nak suka sangat kalau kena tinggal dengan orang lain nii .. means ? maksud aku , dalam JDK ni ada satu slot di mana peserta peserta akan dibahagikan dan akan tinggal dengan keluarga angkat .. ha , yang bab keluarga angkat keluarga angkat ni la hok den tak suka sangat ni .

Image result for keluarga angkat

tapi actually bila dah sampai sana , aku rasa JDK ni seronok sangat ! dapat ilmu ilmu baru , dapat kawan kawan baru yang gila gila and baik baik , dapat akak akak fasi yang comel kelakar dan lemah lembut , dapat abang abang fasi yang errr ...... *no comment* haha , kiranya bila aku kat sana kan , tak ada la rasa sengsara sangat .. cuma ada satu hari tu je aku rasa macam apa je ... sakit je jiwa raga ni ... haih ,

tapi pada entry kali ni , memandangkan aku tak sediakan teks dalam kepala otak aku untuk cerita perjalanan dan kisah hidup aku kat sana , so aku rasa macam nak share ngan kalian kalian about akak akak and abang abang fasi .. cerita roughly dah la ek ? haha , 

Image result for roughly

iyola cik Aina oii . kalau kita orang cakap tak pun , hang tetap nak buat juga kan ? hehe , pandai ! good job sayang ! haha , so , aku mulakan dengan Ustaz Suheil .. *nama penuh jangan pernah tanya kay ? sebab memang alamat aku tak tau* ha , ustaz ni aku dah kenal since aku form 3 bila aku join ProCast 2 . ustaz ni comel and kelakar . best dengan ustaz ni ... setiap hari kalau dia yang handle , memang kita orang akan gelak gelak je .. hehe ,


Ustaz Suheil

next aku turun kepada Kem Kom kita orang .. nama dia Abdullah Abbas . ha , dia ni muda muda dah jadi Kem Kom .. umur baru 20 tahun . mana aku tau ? sebab dia sendiri yang cakap .. lalala ~ okay dia ni agak sakai la . menyampah pun ada .. haha , pasai pa menyampah ? sebab dia sikit sikit bela lelaki .. nyampah aku ! tau la dia tu pun kaum sepapat lelaki gak , tapi tolonglah ~ tapi okay lah .. not bad la handle kita orang . kesian dia .. dia cakap dia penat layan kerenah kita orang yang pelbagai jenis corak dan rentak .. haha , nasib kau la bang oii ...

Abg Abbas
then , abang fasi seterusnya yang aku nak cerita is Abang Zul .. okay , kat sana semua *yeke semua ? hampir la* panggil dia Abang Sado . sebab apa ? sebab dia Sado kay ... haha , satu benda yang aku ingat pasal dia is his trademark .. trademark ? trademark apa ? trademark dia is " Ingat lawak ? " .. siap dengan muka muka lagi dia buat .. haha , abang ni agak funny gak la .. kita orang yang gegirl boleh la go on dengan abang ni .. hoho , and paling aku tak percaya is when his last day with us . time tu kat empangan . dia menangis beb bila di suruh bagi kata kata terakhir dia .. memang serious tak percaya ! dalam hati ada taman rupanya si abang Sado kita tuu .. ngeh ngeh ngeh ...

Abg Zul

okay next is Abang Farhan .. we call him Abang Paan .. okay , dia ni putih melepak . serious ! aku yang perempuan pun tak putih macam dia . and suara dia alamak aihh .. slow beb ~ tak tau la kalau time dia bagi ucapan tu dia malu and suara dia jadi slow , atau memang semula jadi suara dia slow .. well , i dun know la . hurm , kat kem tu , memang aku or the gegirls tak pernah cakap dengan dia . serious tak pernah ! walau sekali pun tak .. haha , ingat dia ni pendiam yang amat tau .. awat ? ha , sebab dari gaya dia , memang orang boleh judge dia pendiam .. tapi bila tengok insta and facebook dia , tak adalah pendiam sangat ~ lalalala ~

Abg Paan

abang fasi seterusnya hok aku nak cerita is Abang Fansuri .. abang ni kawan kawan aku kata baik je orangnya . well , time naik kereta dia untuk gi Gunung Pulai hari tu pun , tutur bicara dia nampak la baik .. tapi manalah aku tau kan . bukan aku kenal sangat pun abang ni . aku kenal dia kat kem tu aje sebab dia handle segala aktiviti sukan kat situ ... 

Abg Fansuri

next one is Abang Mat . dia ni hurm , dia handle time Flying Fox .. okay , bila time aku , banyak pula soalan ni . stress je aku .. haha , okay , aku tak tau nak cerita apa pasal ini abang .. oh ya ! time kat empangan juga , abang Mat la yang kenalkan game LALAT .. memang ahh , penat otak nak fikir jawapan . haha , bila dah dapat , memang syok ahh ! haha , :D

Abg Mat

okay , ada sorang lagi abang fasi .. kita orang panggil dia Abang Adi Jai . pasai pa , jangan tanya aku . pi tanya Syabab Syabab Penegak Agama sana nuhh . haha , dia ni , hurm , aku pun tak tau nak cerita apa .. sebab aku tak tau sangat pasal dia .. lalala ~ cuma aku boleh cakapkan yang aku sentiasa confius antara dia and seorang peserta ... haha , muka dah la hampir sama .. dua dua pula pakai spec . haha , memang la aku confius .. ngeh ngeh ngeh .. gambar ? oh , so sad to inform , aku tak berjaya cari gambar dia .. how sad .. >_<

actually ramai sangat sangat abang abang fasi . ada yang kita orang sendiri tak kenal . sekajap muncul , tapi keesokannya dah tak ada pula . haih , macam chipsmore betul .. haha , so , yang ini ini je aku kenal abang abang fasi , actually bukan kenal sangat pun . kira macam aku dapat ingat nama and muka dia orang la . ha , yang ni la .. hehe , okay next aku nak turun pada akak akak fasi yang cun melecun ! 

okay ! cepat cerita akak akak kesayangan kau tuu ! haha , sabar sabar .. meh aku cerita ... aku nak start with my dear Kak Nasuha ...ha , dari hari first aku masuk kem tu sampai la sebelum majlis penutupan program JDK ni , aku mati matian ingat Kak Suha ni Penolong Kem Kom .. rupa rupanya bukan mehh ... alahai ~ Kak Suha ni orangnya sangat lembut ... best je dengar Kak Suha cakap . sebab suara dia lembut .. hehe , akak ni pun dia comel je . kita orang nakal macam apa pun , dia tak marah . tapi dia yang akan minta maaf kalau ada sebarang kekurangan yang disebabkan oleh kita orang sendiri .. alahai , baik sungguh akak yang comel ni . 

Kak Nasuha yg pakai baju purple

ha , nak kenal dengan Penolong Kem Kom dok ? nak nak ! siapa cik Aina ? ha ! namanya Kak Ummu .. comel akak ni .. hehe , aku baru tau dia ni penolong kem kom when the last day kita orang kat situ .. itu pun sebab aku ni dok gatai gatai tengok sijil sijil fasi .. haha , kalau tak , alamatnya memang ke sudah aku dok tau nah ... haila Kak Ummu , awat tak inform awal awal nohh ? no wonder waktu kat Kampung Ulu Pulai , Kak Ummu la yang tengor perangai kita orang . bukan kak Suha . hurm , kak Ummu baik .. hehe , 

Kak Ummu

ha , next is Kak Dibah . okay dia sangat comel ! semua akak fasi kau cakap comel ! apa daaa ~ tralala , suka hati aku la . kau sibuk pesai pa ? haha , kak Dibah ni macam kanak kanak je aku tengok .. hehe , tapi rupanya cikgu tadika meh ! patut la .. happy go lucky je akak aku yang sorang ni . hehe , 

Kak Dibah

kak Baiez .. dia ni muda lagi .. aku memang serious tak percaya meh .. tahun lepas , time kem tu kan , dia kata dia baru je habis STPM .. wah ! memang tak percaya .. tipu tipu .. haha , tapi rupa rupanya betul .. memang tak percaya la . muka dia pun agak matang . tu yang tak boleh nak percaya tuu .. haha , aku start kenal dia bila ada peserta JDK perempuan yang sakit . aku tak dapat nak recall la pula siapa yang sakit .. hehe , 

Kak Baiez hok tengah tengah tu

Next yang sama sama baru habis STPM ngan kak Baiez is kak Ija .. ha , yang ni pun aku tak percaya baru lepas habis STPM .. haha , muka pun matang .. mana nak percaya .. haha , akak ni aku selalu confius ngan Kak Akma .. ayoyo .. haha , Kak Ija ni .. best gak .. sama macam Kak Baiez , aku kenal dia bila kak Ija and Kak Baiez duduk dorm jaga budak .. huhu ~

Kak Ija yang pakai baju kuning

okay next is Kak Mai .. ha , akak ni comel molek .. dia sekejap je dengan kita orang .. seminggu lebih gitu kot kalau tak silap . lepas tu dia kena balik sebab urusan yang tertentu .. tsama je ngan Abang Paan yang sekejap dengan kita orang .. tapi kak Mai ni , dia mana boleh tinggal kita orang macam tu je , one week before kita orang habis JDK , dia turun Kem Dayang .. dia kata dia rinduuuuu kat kita orang .. time nampak dia pulang ke Kem Dayang , memang dah terjerit jerit kita orang .. jerit ? mak ngai kauuu ~ haha , happy wuut . tapi kita orang jerit sopan la .. haha , 

Kak Mai tudung hitam

ha , yang aku dok confius ngan Kak Ija tuu adalah Kak Akma .. ha ni la orang dia *akan kutunjuk di bawah* aku ni sebab dah confius kan , so aku tak dapat nak recall sangat tentang Kak Akma .. hehe , akak ! sorry sesangat .. hehe , cuma yang aku tau best la kak Akma nii . hee ~ 

Kak Akma 
ha , next one is okay , Kak Qilah .. akak fasi yang paling rapat dengan aku .. boleh la kata rapat .. haha , gaduh gaduh gurau gurau kasar memang dengan dia .. hehe , dia ni photographer time JDK tu .. kiranya dalam camera dia tu kan , penuh gambar gambar kita orang. .. haha , dah rapat en , so mestilah sikit sikit POSING ! haha , 

ha , Kak Qilah tu hok pakai baju kuning kat belakang tuu .



okay akak yang seterusnya adalah Kak Misha , first first akak ni datang , kita orang tengah makan tengah hari .. ingat ke new peserta , rupa rupanya akak fasi .. akak ni agak sporting la .. sebab kalau bab bab buat aktiviti , akak ni yang mulakan dulu . contoh terjun kolam and flying fox . Kak Misha la yang buat dulu berbanding akak akak fasi yang lain . maybe sebab kak Misha memang dah biasa sangat sangat ngan kem ni kot .. well i dun know . haha , 


Kak Misha tu yang pakai tudung pink tuu ..
okay , habis dah cerita pasal abang abang akak akak fasi .. mak ngai , penat betul nak recall balik .. haha , yang akak akak ni aku tak banyak cerita sebab aku dah penat nak recall .. haha , *jahatnya aku !* tah kau nii , kesian akak akak kau tuu ... hehe , so sorry akak akak yang cantik comel mutiara agama .. hehe , 

Image result for sorry

okay , to all my abang abang ang akak akak fasi , di sini , saya 'Aina Binti Mohd Fauzi ingin memohon beribu beribu kemaafan daripada kalian andai ketika saya di JDK mahupun waktu sekarang ini ada melakukan sebarang kesalahan dan kekhilafan ... Maaf andai bahasa atau tindak tanduk saya ada mengguris hati dan perasaan kalian .. Maaf andai hati kecil dan bibir ini sering kali mengata atau tidak sengaja terumapat kalian .. Maaf andai diri ini banyak menyusahkan kalian .. saya mendoakan bahawa akak akak dan abang abang fasi yang banyak membantu ini berjaya menjadi seorang Mujahid dan Mujahidah harapan bangsa . dapat menjadi seorang pemimpin yang dapat membawa risalah risalah agama .. yang dapat menjunjung perintah Allah ... dan bukan itu sahaja , saya juga mendoakan agar akak akak abang abang fasi berjaya di dunia serta akhirat .. insyaallah .

akak akak abang abang , doakan saya eh ? doakan saya dapat straight A+ in my SPM . doakan saya dapat menjadi seorang wanita solehah .. seorang Mujahidah harapan agama tauuu ... doakan saya agr saya tidak tergelincir dari landasan dan syariat agama ,

Image result for doa

okay la readers semua , banyak sangat dah aku membebel nii ... haha , okay , aku undur diri dulu .. maaf andai kalian bosan dengan entry kali ini .. serious tak sengaja . hehe , thanks sudi melawat blog yang berhabuk ni .. semoga Allah merahmati dan menyayangi kalian semua ! insyaallah ! bye bye and assalamualaikum ! ^_^

No comments: